Lisa? Superglue?

Sitter på genomgång av alla bidrag till Music factorys MLP kompositions-stipendie. Min låt var den andra att spelas upp, så nu känner jag mig ganska lugn. Just under uppspelet kom en plötslig nervositet över mig, hjärtat slog så hårt att det kändes som om alla i rummet hörde det.
Som kritik fick jag bland annat höra att låten blev lite tråkig, att det saknades ett element som lyfter dynamiken. Men sedan fick jag höra lite av den finaste kritik jag nog nånsin fått; Du låter lite som Lisa Loeb.
Lisas låt Stay har varit en låt som följt mig genom livet, så att jämföras med henne känns ganska fint. Vet inte om jag tycker att jag är så lik henne i utseendet i och för sig. Måste vara glasögonen...
.
----------------------------
.
So, the scholarship run through is at full go. My song was the second one to be played and I got some hard critisism but also the most wonderful complement ever; You sound kind of like Lisa Loeb.

Kommentera här: