In withdrawal

Har ett stort problem: Bra väder och vänner med semester ger ingen tid för musiken. Överväger att rymma iväg till någon öde ö med bara gitarren, ett block o penna och en bandare och ett gäng batterier. Då ska jag väl få något gjort. Jag försöker se det från den ljusa sidan. Försöker kapsla in alla stunder när jag känner mig superinspirerad så att jag kan dra fram dem ur minnet senare, men det är svårt att fortsätta vara socialt anpassad och inte brista ut i sång mitt på stranden eller dra av ett gitarr-riff mitt i natten. När man ser en penna och bara kan tänka på hur härligt det vore att använda den till att fylla papper efter papper med ord och harmisar, har man musikabstinens då tro?
.
-------------------
.
I have a big issue: Sunny days and friends on vacation gives no free time for music. I'm seriously considering running away to some desert island, just to write. I'm trying to see the silverlining, to take all of these moments of hyperinspiration and conserve them for later. Just looked at a pen and all I could think of was how much music I could write with it. I think I'm suffering from music withdrawal
.

Take care

Kommentera här: