Center of attention

Ibland känns det så självcentrerat att vara låtskrivare. Här sitter jag helt oombedd och skriver ner mina känslor o tankar och vill att andra ska lyssna på dem. Till råga på allt så tror vi låtskrivare att lyssnaren sen ska få någonting ut av det, att vi skriver för att hjälpa andra och vara till nån sorts stöd för de som känner likadant. Låt mig berätta en liten hemlighet; så är det inte. Hälften av tiden skriver vi endast för vårt eget välbefinnande och självförverkligandes skull. Nu tycker jag i och för sig inte att det är något direkt fel med det. Men som sagt kan det kännas lite egocentriskt, särskilt när man beskriver det som jag gjorde ovan. Ännu värre blir det när man sedan blir såpass nöjd med sitt alster att man går omkring o nynnar på den hela dagen.
.
-----------------------------------------------
.
Sometimes, being a songwriter can feel like a really self absolved profession. Here I'm sitting pooring my heart and my brains out, and I'm expecting people to listen to it. So ego-centric when you think about it. Even more so when you're humming your own latest tune all day long.

1 Emma - inredning och inspiration:

skriven

spana in ferm-living.com ;)

2 Jennilie:

skriven

Sv: Nä men det var väl ingen dum fråga :) Ibland har jag på mig kläderna hela dagen, ibland har jag bara på mig kläderna för att ta bilder och ibland har jag kvar kläderna men byter ut något plagg, t.ex sätter på en tjocktröja osv. Jag är sjukt frusen av mig och fryser jämt när vi tar outfitbilder så nu under vintern tar jag alltid på mig mer när jag kommer in igen eller ska ut någonstans. Och när jag är barfota i klackarna är det bara för bildernas skull, jag har ALLTID på mig tofflor inomhus. Dessutom kan jag inte gå i klackar pga dålig rygg så det är kängor jag använder i vanliga fall :) Tack så mycket, kul att du gillar den!

Kommentera här: