Excuse me if I poopooed on the Pooh.

Det där med att hålla ihop alla trådar är inte alltid lätt. Känns som att mitt nyfunna intresse för allt som har med garnnystan att göra kanske är någon sorts symbolik för det... I förra veckan missade jag inte bara att jag hade ett erbjudande att köpa fredagsbiljetter till Sthlm Music and Arts, jag missade dessutom en väns spelning och glömde upprepade gånger att boka in körlektioner, varför jag endast har två inplanerade de närmaste veckorna. Dock tar jag igen det med att ha en lektion per dag veckan efter det. Allt eftersom sommmarn lider mot sitt slut och möts av hösten börjar jag känna att det är dags att sätta sig ned och ta en sån där rejäl funderare igen. Vad vill jag liksom? Vill jag ut och resa? Vill jag arbeta? Var vill jag leva? Hur vill jag leva? Borde man kanske försöka köpa och äga sitt boende eller är det än så länge bättre att hyra?  Ska jag flytta? Vilka vänner borde jag skärpa mig med kontakten med och vilka är det kanske dags att acceptera att de övergått från vänner till bekanta?
Det känns lite som sådana där funderingar som kan slänga en rakt in i en 25-årskris, men eftersom jag inte riktigt gillar det där med  kriser tänkte jag att det är bättre att ta tjuren vid hornen och föregå krisen med att redan ha funderat på alla de där sakerna. Många koppar té lär det bli, instoppad i en mysig stickad tröja och uppkurad i en fåtölj eller soffa. "Tänk, tänk, tänk....."som Nalle Puh sa.
.
-------------------------
.
Lots of thoughts are racing through my head now and I should probably take some time to cosy up with a cup of tea and think about what I want. I qoute Winnie the Pooh: "think, think, think..."
1 Jess:

skriven

Mjau! Keep me madame!

Kommentera här: