Vill du skriva i min Alla-mina-"vänner"-bok?

Upptäckte just att en av mina "vänner" på Facebook tycker att vi borde legalisera prostitution i Sverige. -För att det ju är ett eget val och vi ska värna om den personliga integriteten. -För att lagar inte ska stiftas baserat på moral. -För att staten inte ska lägga sig i vad som sker i den privata sfären.
Just det. För alla horor har ju valt sitt yrke själva och lagar är ju inte alls i grunden gemensamma bestämmelser kring värdegrund, moral och etik; och domestiserat våld som exempelvis barnmisshandel skulle ju vara ännu lättare att stävja om det var lagligt i hemmet, men inte på gatan. -Just det.
Det värsta är att den här mannen dessutom är aktiv medlem i ett politiskt parti (OBS! Ej SD) som står för väldigt mycket av det jag inte står för. Och han menar att det här även är hans partis åsikt. Jag övervägde ett tag att ta bort honom från min vänlista. Men sen insåg jag att det är värt det. Att bli arg varenda gång han sprider sina vansinniga åsikter med tunna argument är värt det när man inser att alternativet är att inte veta vad såna som han tänker. För hur ska jag kunna motarbeta något som jag inte vet vad det är?

Kommentera här: