How to stop a fight? There is no way

Sen är det ju det där med konflikthantering. Vi är ju alla olika, ja det är ju kanske därför vi hamnar i konflikter från början, men det är därför det bara finns en moral man säkert kan utgå ifrån; utgå från dig själv, men var medveten om att ingen är som du. Själv föredrar jag uppriktighet framför vita lögner, men självklart vet jag att alla inte tål den fulla ärlighet jag förespråkar. Men vad jag faktiskt inte kan hantera är konflikträdda personer. För att undvika konfrontation är inte ett sätt att hantera konflikter, det leder ingenstans och förutom runt i en rundgång av undvikande och svek. Idag hamnade jag i en sån situation när andra ville tyst undvika en person och försöka tiga ihjäl en konflikt. Det är nog bland det elakaste jag vet. Att helt ignorera en annan persons existens för att slippa konfrontera dem är som att göra dem till mindre värda människor. För när man är den som ignoreras och blir gjord till ingenting känner man sig som precis det, ingenting. Så jag var ärlig, och sa just det; "Att tiga ihjäl någon är bland det elakaste jag vet". Min omgivning tittade chockat på mig. De ville ju bara slippa bråka. För de var ju inte elaka?
1 En flicka som är stark:

skriven

Bra skrivet :)

Svar: Tack. Det var något jag bara var tvungen att skriva av mig efter den dagen.
Emma Carlsson

Kommentera här: