I'm driving one of your cars

Imorgon gör jag Solna osäkert. Imorgon ska jag ut och köra på vägarna med min körskolelärare Basta bakom dubbelkommandot. Det där med att köra bil är något jag alltid haft en lite avig inställning till. Jag har ju inget direkt bilintresse att tala om och eftersom jag bor i en storstad ser jag inte något behov av bilinköp i min närmaste framtid, men jag har börjat hitta fler och fler situationer där ett körkort skulle kunna vara bra att ha så den här sommaren har jag helt enkelt sett till att få tummen ur och köra regelbundet och uppstyrt. Imorgon är fjärde lektionen och då ska jag för första gången på fyra år (hade körkortstillstånd i 18-årsåldern som hann gå ut...) köra i riktiga trafiksituationer. Är lite lagom nervös inför det hela måste jag erkänna. Egentligen är jag inte så nervös för vad jag själv kan tänkas göra fel, snarare är jag rädd för alla andra och hur jag kommer reagera om någon annan trafikant plötsligt gör något konstigt, felaktigt eller oväntat. Blir nog ett låååångt yogapass imorgon bitti.
.
------------------------------------
.
Tomorrow will be my first time in four years, driving in actual traffic. I'll have to admit I am quite a bit nervous. Not so much about what I might do wrong, but other people doing things wrong and how I might react to that. I guess I'll have a loooong yoga session in the morning.

Kommentera här: