Ett mord på min balkong

Det värsta med att ha en balkong är att man ju givetvis får för sig att man måste ha blommor på den. Inget konstigt eller illa med det kan väl tyckas, men det jobbiga med blommor är att de ju som kanske bekant lockar till sig insekter och småkryp. Och jag hatar småkryp. Det som gör det hela värre är att växter i en trädgård lockar till sig små pluttiga bin, fina fjärilar och röda minispindlar. Till femte våningen letar sig inga minispindlar upp, här har vi husspindlar. För den som inte är bekanta med dessa kan jag berätta att de har proportioner som en tarantella, men är den enligt mig värsta storleken som finns för småkryp, nämligen ca 1 cm långa. Idag när jag i godan ro försökte flytta om bland blommorna så att de ska få en jämn solexponering hittade jag en. Jag lyfte på en innerkruka och där nere i botten på min zinkkruka från Granit sitter ett litet monster och tittar upp på mig. Hua! I ren panik sprang jag in i köket, hämtade en kanna vatten och hällde ner i krukan. Nu kan jag inte se spindeln längre. Förhoppningsvis försökte han undkomma vattnet bland lekakulorna och håller nu på att kämpa för sina sista andetag, men jag kan inte helt skaka av mig tanken på att han lyckats undkomma min syndaflod, letat sig upp ur krukan och nu bäst planerar sin hämnd. Kryper över hela mig. Ush
 
Scene of the crime
 
I just killed a spider, or at least I hope I did. I drowned him in this zink pot. Hope it won't give me bad karma...
1 Linda:

skriven

Känner igen mig allt för väl...

2 Anonym:

skriven

Hahaha! Roligt :) Fast inte alls roligt, men roligt att läsa :)

Kommentera här: