I need more time! - Then buy a magazine

Det går så väldigt mycket upp och ner med min sysselsättning. Ibland har jag absolut ingenting att göra och kan med gott samvete ta en heldag ledigt och bara göra ingenting och sen händer plötsligt allt samtidigt. Nästa vecka ska jag hinna med två tentor en lägenhetsinspektion, ett styrelseuppdrag (musikerhäng på Orangeriet) och ett styrelsemöte innan torsdagen. Inför detta måste jag alltså göra en powerpoint, öva in ett muntligt anförande, plugga, skriva en rapport, kontakta andra styrelsemedlemmar och städa som en tok. Dessutom har jag ju tänkt ta körkort i sommar och jag letar fortfarande efter något eventuellt sommarjobb.
Nyss var ju allt så lugnt och skönt. Vanligtvis brukar musiken ge bra balans i stressiga perioder men för att göra det hela värre hade jag ju av en gitarrsträng i lördags, så det blir inget spelande förrän tidigast tisdag kväll. 
Får helt enkelt ta en promenad och hoppas att det lugnar mig.
.
--------------------------------
.
How did I suddenly get so much stuff on my to-do-list? Suddenly I have exams, board meetings and other stuff piling up on me. Music is what usually keeps me balanced in these types of periods, but to make matters worse I busted that guitar string and I can't fix it until tuesday at earliest. 
Time for a walk to give me some time to breath

Kommentera här: