Strängdöd

Sämsta dagen att ha sönder en gitarrsträng är definitivt lördagar. Typ alla musikaffärer är nämligen stängda på söndagar. Får helt enkelt se det här som att världen uppmanar mig att spela lite piano istället. 
Egentligen skulle jag lagat mat för över en timme sen, men jag har försökt och försökt att rädda det som finns kvar av strängen så att jag kan spela på den åtminstone tills jag hunnit köpa en ny, men nu ger jag upp. Ska bli lite mumsig mat i allafall, grönsaker och lax med pesto i ugn med massa feta på. Farligt hur sena middagarna kan bli på sommarhalvåret när solen och ljuset stannar kvar så länge
Min gamla klassis Lisette skrev faktiskt en låt om sin sönderspelade G-sträng. Nu är det visserligen A-strängen som fått sätta livet till hos mig, men ändå passande.
 
 
One of my guitar strings burst and now I can't get a new one until monday. That's like an eternity away. This song, by a friend and old class mate of mine really suites this moment.

Kommentera här: