Summer lunch

Igår lagade jag en så galet god lunch. Lagom mättande, perfekt på balkongen.
Jag hade ett par pannkakor över från tidigare i veckan så jag fixade lite fyllning lite sallad och vips så hade jag supermumsiga crêpes.
Till två stycken fräste jag fyra champinjoner i lite smör tillsammans med två nävar spenat och en liten klyfta vitlök. En klick crème fraiche, lite salt och peppar och sen klickade jag ut det på pannkakorna. Innan pannkakorna rullades ihop fick de en omgång fetaost och sen var det skjuts in i ugnen. Crêpes har lätt seglat upp på min tio i topp matlista den här våren.
I've really developed a taste for crêpes. Today I took some left over pancakes (swedish ones are actually extremely similar to crêpes), filled them with some fried up mushrooms, spinach, garlic, crême fraiche and feta cheese and gave them a quick run in the oven. Awesomesaus!
1 Ellinor:

skriven

Så gott de ser ut o va! :)

Svar: Vad bra, för det var det också kan jag lova
Emma Carlsson

Kommentera här: